Mäskförråd !!

Var ner till källaren för att kolla hur mycket mäsk som jag hade kvar sen förra året,
och det var mycket !
 Top Mix

Traper
den som är uppmärksam ser att det även finns ett par Sensas lådor.

Hade om jag velat kunna hoppa över mäskbeställningen för i år.
Men eftersom jag ofta även använder mig av det lite dyrare/finare mäsket när jag inte är på tävling så blev det en beställning iaf. egentligen enda sättet att bekanta sig med nya sorter, och få förtroende för dom.
Har egentligen ingen betämd blandning för olika arter, eftersom en blandning funkar på ett ställe och en annan på ett annat ställe, så brukar jag nästan enbart kolla om det ska vara lite grövre eller finare, beroende på var jag åker.
I år blir det till 2 st okända vatten för min del, så det blir att höfta till en blandning.

Arboga= blandat med brax mört mm, lite svårare där, kan bli mycket fisk enligt tidiga rapporter, lite finare blandning med mat på betesbordet, så jag själv kan avgöra när det behövs mer.

Norrköping= Mycket brax, så det får bli en hyffsat grov blandning, med mycket mat.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0