Gavleån

Var några dagar sen jag skrev, men det har inte hänt så mycket sen sist, har inte målat några feedrar än men det kommer:)
Var till Gävle igår med Peter E och Jonas "sparven" G.
Peter skulle komma 05,30 så det var bara att kliva upp i tid, mäsket skulle blandas, brukar vilja göra det på plats, men den här gången visste jag att det var ca 3 meter ner till vattnet, så bestämde mig för att blanda det hemma på morgonen.
05,30 ringer det på mobilen, trodde att peter var på plats, men hans mercabuss har bromshaveri!!!
men det fixade sig genom att peter åkte hem till hans far, bytte bil och vi hyrde släpvagn istället :-)

Väl i Gävle kl 07:45 så lottar vi och jag får kant :-D uppströms var det, men iaf det var kant, lotthand var höger.
får bli den handen i fortsättningen, men nu var det inte så lyckat med kant uppströms, eller någon annan plats heller för den delen, fisket var otroligt surt, riktigt bingofiske, om man inte fiskade efter de få löjor som fanns efter kajkanten.
efter ett tag såg jag att många började sitta med sina 6-7 metersspön och fiskade vid kajkanten, ni kan tänka er att det såg lite konstigt ut, spöna hölls en bit in och pekade nästan rakt upp, så jag plockade fram ett 3,5m spö som låg kvar i bagen efter sm:et, hade jag tänkt efter så skulle jag förstå att jag inte når botten med det, för det var ca 5-6 m djupt där jag satt. så det blev den konstiga stilen för mig med, luckades att få en brax på det, men sen var det stopp, testade att köra T-P kort, ca 5,5meter, fick en björkna och en snoris på det, sen var det stopp igen.
Ut på feedern igen och fick en brax ganska omgående, och en till direkt efter det, nu var det på gång trodde jag, missade ett par napp direkt efter, fick sedan ett helt gäng snorisar efter det, var tydligen så att de napp jag fick efter braxarna var snorpälsar.
Vägde in 1460 gr, Peter hade 1660 och Jonas strax över 700, högsta vikten var ca 3700 kant nerströms.
Nåja vi fick iaf fiska lite, men förhoppningarna var att det skulle vara lite bättre fiske efter rapporterna vi fick före.

Till nästa gång.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0