Combo

Sådär ja :-)
Då har man en ny kombination för det fruktade Dm:et till helgen, om det blir nåt vill säga!!
Hörde att vattennivån stigit kraftigt senaste dygnet och som det var nu så gick det tydligen inte att köra i bysjön, men det hinner ändra sig gott och väl till helgen om det inte regnar nåt mer vill säga

Ett Colmic WR-9 ikombination med en Shimano Stradic 4000
Nu ska det kastas långt "tror jag" :-)
men med denna utstyrsel så borde jag kunna lägga upp en grund på 80-90m ;-)

Har en del funderingar just runt feederfisket och de sorters feedrar man använder, ibland kan det tyckas att fiskarna ryggar tillbaka pga av feedern, eftersom man ibland kan få dem bättre på om man kör klump istället, det kanske inte alltid är feederns storlek som är problemet, utan färgen på den, de flesta man använder är svarta men väldigt blank färg, och de andra är gråa i färgen (metallfärg)
kanske man borde lacka eller köpa feedrar med matt brun eller mörkgrön färg istället, nåt som inte syns så väldigt på botten.
Blir väl att jag åker till färgaffären och skaffar mig lite färg och testar, om inte nån annan gjort det redan vill säga.

Kommentarer
Postat av: peter

80-90 meter det ska bli kul att se :)

2010-06-17 @ 18:00:36
Postat av: Storm

Tommy !



Krångla inte till det med färger på feedrarna !. Däremot så har du alldeles rätt när det gäller skifte bomb o feeder, MEN det har med erfarenhet att göra ;-)!



Bra då att du inte behöver använda feeder på "bryggan":-)



Hae't Gött !

2010-06-17 @ 22:04:58
Postat av: Tommy

Jag såg att du bytte till bomb på sm:et

måste hålla koll på motståndarna, men nu hjälpte ju inte det :-)

2010-06-21 @ 08:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0