I´m back i form

Då var man tillbaks på banan igen då :-)
Efter några fruktlösa försök att få brax så släppte det litegranna nu.
hade ju som sagt varit ner till ån i Torsdags för att göra ett försök, men som ni ser på ett tidigare inlägg så gick det inte så bra.

Men nu testade jag andradagseffekten, och nu gick det bättre.
Gjorde några tavlor med mina beten, hade lämnat dem kvar i bilen för jag orkade inte eller rättare sagt jag blev för slö för att ta ur dem.
så när jag plockade fram en liten Drennanburk som jag hade masken i insåg jag att blundern var ett faktum, masken var inte vid sitt rätta jag, men jag letade igenom burken och hittade några som fortfarande var tåliga nog för att träs på kroken.

Mäsket idag bestod av Mondial´s Biomix och Top Mix Xtasy VIP 50/50, doftade förföriskt gott faktiskt, kanske lite för ljus blandning nu när fisken är lite slö av värmen, men va tusan nåt måste de väl äta och varför inte det jag bjuder dem på.
Cralusso tacklet hade jag redan lodat och klart sen dagen före, men denna gång plockade jag fram en topp till med ett 2grams bullflötesom jag gjorde iordning på plats, med lite tunnare linor på och mindre krok, utifall de skulle var lite kinkiga, huvudlina 0,12 och tafsen 0,09, och 16 krok.

Startade fisket med en normal grundning med ca 10 apelsinstora mäskbollar med majs i, på 11,5m.
Första ilägget resulterade i en liten id på ca 1,5-2hg, roliga fiskar det där, bra fart i dem.
Sedan blev det några mörtar och någon enstaka Id.
detta fick jag på 4-5 maggot på kroken, ville inte slösa på masken eftersom jag hade så några kvar,
men testade mask efter ett tag och fick genast en brax/skimmer, sen fick jag några mörtar till och gick ut igen med mask, mera skimmer´s.
Efter ca 3,5 timmar så dog det plötsigt av, så då fick jag chansen att testa den andra toppen med lite tunnare grejer på, några mörta och någon enstaka tappad skimmer blev det, plockade ihop för dagen men var ändå nöjd med resultatet.
Tippar på att jag fick ihop ca 10kg med största fisk på ca kilot, possitivt var att det fanns även grov mört, största vägde nog ca 4-5hg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0