fisket! vad händer?

Har vart en sväng till Tunaån för att få lite bättre självkänsla nu när fisket för min del inte gått så bra.
Tänkte dra lite brax med T-P, Men vad händer, lika surt fiske här som i Bysjön.

Nja Kanske inte riktigt lika surt, för här såg jag lite liv i vattnet iaf,
fick ihop detta under 4 timmars fiske + faktiskt en liten skimmer också efter att jag plockat ihop allt och burit upp det mesta till bilen.

Skimmern hamnade inte på bild, men den kom till slut iaf :-)
tänkte först bära ner allt igen och fortsätta mitt fiske, men myggen talade om att ujag inte var välkommen nå mer för tillfället, ska nog ner idag igen tror jag och se vad andradagseffekten kan tillföra.
utrustningen var 11,5m T-P elasticen var Blue Hydro ett 3 grams Cralusso bubble som ibland var för tungt, 
vattnet ändrade sig ibland och då var det perfekt, kanske skulle ha satt upp en till topp med vanligt bullflöte för de gånger som vattnet stod still, ska nog göra det idag om jag ska dit, ska testa lite olika idag.
Mäsket bestod av lite grövre sort eftersom jag trodde på mer fisk,
det blev iaf Geer´s 1996 och Bream extra 50/50.

Vi får se om jag får mer om det blir så att jag åker ner igen,
Har lite annat som måste göras idag innan det bär av, Ska ju ner till Synsam och få mina glasögon om det är klara och justera linserna som jag fick för 2 veckor sedan.
Nu blir det väl att nappa mer om jag ser bättre :-P

det kommer mera.

Kommentarer
Postat av: Peter

Nej Tommy nu är det nog dags att du kommer upp på mina domäner om du ska få något i nätet.

Funderar på lite feeder fiske på söndag siktar på 50 kg+ om du är sugen

2010-07-02 @ 12:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0