Nytt år då

Jaha, ännu ett nytt år,

Har inte skrivit här på ett tag nu, men plitar väl ner ett par rader nu då.

Ska skicka iväg ett par spödelar till England för reparation, verka var några som också vill vara med på att skicka delar dit. polerepairs.co.uk
Verkar vara ett seriöst företag, var flera som skickade delar dit för 2 år sedan, de var nöjda med det hela.
Har ju en del på mitt TAP som inte riktigt passar som det ska i den andra delen, inte så farligt egentligen, men irriterande hursomhelst, passar inte jag mig så kan delarna åka isär, lätt hänt att man kan knäcka dessa då, och med min tur som jag haft i höst med spön, så törs jag inte chansa.
Kan hända att efter jag fixat det, så kanske jag köper ett nytt iaf :-)

kanske finns nån som läser detta som också vill vara med på ett hörn och skicka delar dit, verkar som de endast reparerar TAP delar, så ni vet.
Har läst på många engelska fiskeforum om just Esselle polerepairs att de ska vara väldigt bra, och den delen de reparerar blir tydligen starkare än vad det var innan, och det kan ju vara bra, för de som är lite oförsiktiga :-)

Tebaks till träningen.
Har inte varit på F&S så mycket nu under 2 veckor, av förståeliga skäl, det var ju Jul och nyår, om ni glömt det redan haha.
Men ska ta tag i det igen num med början idag.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Freddan

jag har lagat spön i england och de blev riktigt riktigt bra.



Har du problem med att delarna åker isär efter en stunds fiskande? de hade jag också på mitt daiwa. Hade de en gång på ett flugspö och då fick jag tipse att dra lite stearin på handelen. Gjorde de på takeapartet också och de funkerar kanon! Har märkt att när man sätter upp rollern fel så vibrerar spöt mera när man skickar det fram och tillbaka och de är då delarna vibrerar isär. Tänk på hur rollern står nästa gång så blir de bättre. Eller använd två.



istid... fy faan! hoppas de smällter fort!



ses och hörs, Freddan

2010-01-05 @ 18:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0