Tid??

Hmm......

Undrar hur jag ska få tiden att räcka till, har så mycket att göra och så lite tid att göra det på.

Till hösten om den nu inte redan infunnit sig, så har jag 2 st roliga tävlingar att se fram emot.

Dalakampen i Dala-Husby
och
Nordic Bagging meeting i Söderhamn, kanske den mest roliga av dem två.

Svårt att egentligen säga att den ena är roligare än den andra, eftersom det är i princip  olika fiskesätt man måste använda sig av,
På Dalakampen så är den mörtfiske antingen ena dan eller andra dan, beroende på var man hamnar, hamnar man på den så kallade mörtsträckan så blir det då mört, har man tur så får man runt 5-8kg, och borde då hamna rätt så bra till på sektionen, mest småmört då vill säga.
Braxsträckan kan vara lite annorlunda beroende på om man hamnar där första eller andra dagen, första dagen kan man kanske inte räkna med så mycket i vikt, ca 10-15 kg blir nog vinnarvikten skulle jag tro.
Andra dagen så blir nog segrarvikten uppemot 20kg tippar jag på, om det blir normalt då vill säga, men som alla vet så är det inte alltid det blir som man tänkt.

Söderhamn blir det mörtbagging, högsta vikten första dagen blir nog runt 30-35kg, medans andra dagen så hamnar den nog runt förra årets vikt ca 50-60 kg.
men det är långt kvar tills dess,

Mittemellan dessa tävlingar är det nu bokat en resa till Grekland för att hämta hem mor, som är flygrädd, å så måste jag åka och hämta henne, man har väl otur ;-)

vet inte hur jag ska få mina semesterdagar att räcka till, för nu blev det så att både dalakampen och Söderhamn hande på de helger som jag jobbar, så det måste gå några semesterdagar till det, åtminstone 5-6 st.
Till resan som bara blir ca 5 dagar så blir det 5 dagar :-P


be safe grow old






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0