Ny dag nya prövningar

Då har man vaknat ur det komaliknande tillstånd jag var i inatt, sov som en stock tills den där telefonen ringde och fick mig att skaffa ögon illa kvickt, Funderar på om jag återigen ska till gymmet för en uppfriskande cykeltur inomhus innan jobbet, men det hinner jag nog inte, måste ju raka mig innan dess, å det tar ju sin tid nu när det är vildvuxet.

Helgen närmar sig med stormsteg och det väntande Dalakampen vid älvens strand, har det mesta iordning redan, men vissa saker måste göras och kollas upp, tackel ska knytas feederspön och Bolospön riggas och mätas upp till ca 20 m, skulle tro att det blir min längd jag tänkte fiska på, är såpass djupt där så nå längre behövs nog inte, om jag inte hamnar bredvid nån som ska visa musklerna och lobba iväg grejerna längre, då lär väl jag också kasta minst lika långt.
Hoppas det blir hyffsat fiske, skulle tro det iaf, enligt Peter E så har det inte varit några pinnmetetävlingar där än, så alla fisk finns kvar, så vi får hoppas på att det blir skapligt med fisk.
Vill hamna på mörtsträckan första dagen, för att sedan komma på braxpeggarna. Tror det kan bli mer fisk andra dagen på den sträckan och eftersom det är högsta vikten som räknas över 2 dagar så kan det vara en fördel.

Mäskblandningen tror jag blir till Mörten 2kg Roasted och 2kg Champion och ett par kg mullvadsjord ett par nävar maggot och majs.
Braxmäsket blir nog VIP och Xstacy Bream samt lite Nullens Bream och till det lite casters, maggot och klippt mask.
Har börjat med att ha nästan all mat i en egen drennanburk, för att ha möjligheten att ha i mera mat vid behov eller att ha mindre mat om det behövs, tar lite åt gången i feedern och pluggar ändarna med mäsket, på det viset så kan jag kontrollera mängden mat bättre, än om jag har i allt i mäsket.

vad har ni andra för taktik nu när jag avslöjat min :-)


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: peter

Min taktik är enkel dra så mycket fisk jag kan :-)

2009-09-29 @ 22:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0