Något nytt under solen månne??

Nja inget nytt från min sida

Håller som bäst på med förberedelserna inför helgen, knyter några tackel på 0,18 huvudlina, nu blev det inte så många för den grovleken tog slut !!! sånt får bara inte hända, får klara mig med de tackel jag har och knåpa ihop några på lite tunnare lina, ska försöka att inte krångla till det hela, utan försöka hålla mig till få spön, det enklaste brukar vara det rätta, Take-apart spöt blir nog upptacklat tror jag, kan vara bra om man hamnar på fel ställe.

Men egentligen vill jag fiska på 4,5-7m spön, rullspön åker med, men endast 2 st, ett 13´ matchspö som jag har slider på, och 1 Feederspö. men dessa åker nog endast fram om jag ser att andra tar fram rullspön eller om jag hamnar i hamnbassängen.
Pratade med Patrick idag och han lät lite förvånad över att jag nästan valt bort att ta med nåt braxmäsk,
så nu fick jag beslutsångest, ska det med eller inte, vill ju hålla det hela enkelt, men samtidigt så kan man ju ha braxmäsket i bilen, det ligger ju inte i vägen där så att säga. vi får se vad jag hittar på.
I så fall kommer det att bestå av Top Mix VIP och Top Mix CoVaLa med en påse nullens för lite sötma :-)
Mörtmäsket blir nog Traper Magic och Concours eller Roasted, gillar doften av Roasted, Magic har jag alldrig använt förut så det ska bli en ny bekantskap.

Men som sagt så åker jag nog redan imorgon eftermiddag/kväll för att slippa kliva upp så nedrans tidigt på Lördag, för en biltripp på ca 18-20 mil.
som jag skrev förut så kan jag lika gärna var på plats redan på Fredag för att pilla mig i naveln och vara pigg och fräsh på lördag morgon, kanske tom en Mcdonalds frukost om det finns sånt där i S-hamn.

Nog med spekulationer, de brukar iaf krasa efter man kommer fram och ser förhållandena på plats.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Freddan

så ni tror på brax? jag hade räknat med mört, och kanske någon enstaka brax. nu åker feeder/waggler spöna med. Brax mäsk är laddat sen tidigare, ses på lördag morgon. blir gemensam streching vid betesleverantören!



kul att du skriver lite om ditt fiske och tankar.



Ses, Freddan.

2009-10-15 @ 19:41:07
Postat av: peter

Ja nog finns det pappa mac där åt frukost där förra året blir nog lika i år :)

Kul att freddan gör ett besök

2009-10-15 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0