Nu är jag frisk

Jaha, Då sitter man här igen och är frisk, eller friskare kanske någon kommer att påstå :-)
har just precis kollat lite på youtube, och kom in på lite fiske, blev så sabla sugen på nästa år och alla tävlingar som väntar, men först måste man ledomgida vintern som verkar var på väg, är riktigt trött på snö, snöade lite på förmiddagen idag, men nu så regnar det, skönt!!

Har stora funderingar på vilket sorts mäsk och vilka grejer som ska snförskaffas till nästa år, Geer´s mäsk verkar bra, men har inte testat det än, så det ska bli intressant att testa. sköt att Roger tar hem lite mer olika mäsksorter till nästa år som Mondial, Sensas, Geer´s, och det vanliga Colmic och Traper.

Har kört med mestadels med Top Mix i ett par år nu, med blandade resultat, men det är precis som det ska vara, kan inte gå bra jämt, mycket beror på hur man mäskar och naturligtvis på turen vid lottningen, så man hamnar på en skaplig peg. även om man hamnar på en bra peg så måste man förvalta den rätt. det är lättare att fiska dåligt på en bra peg än att fiska bra på en dålig peg.
Men oavsett vilket mäsk jag tänker använda mig av, så sitter nästan allt i huvudet när man fiskar, har man inte riktigt förtroende på vad man använder så kommer det förmodligen inte att gå bra, sen är ju förberedelserna viktiga, använda rätt grejer till vattnet du fiskar, är det trögt fiske så är det inte så smart att använda sig av för grova grejer.

Att anpasssa sig mer efter förhållandena som råder är en sak jag måste bli bättre på, kanske göra lite research om vattnet innan man ger sig av, det vill säga om man vill och kan, man kanske känner vattnet så pass väl så man vet i förhand vad som kan tänkas behövas just för den helgen.
Blev lite mycket funderingar redan på nästa år. blir säkert nån ändring på tankesättet innan det blir dags, har ju tiden på mig :-)


be safe grow old 

Kommentarer
Postat av: Freddan

TOMMY! du är på rätt väg! Jag var helt sjukt nojig på mäsk tidigare. två cl brasem, i speciellt mäsk för de vattnet + en nupa av något annat. annars kunde jag inte fiska. Har som tur är fått bort det ur mitt huvud och jag skojar inte, fy faan vad mycke enklare mitt fiskeliv har blivit. De är bara hjärnspöken allt sammans.

Nu när jag ska meta brax tra jag en påse med en brax på. inga tillsatser mer än jord eller svartfärg.

Det enda som jag nu ser till när jag väljer mäsk är grovt eller fint, ljust eller mörkt. om de är aktiv eller inaktivt kan jag själv reglera.



Tillsatser kan sabba de mesta. Varför ska man ha i de? de är ju redan någon som testat fram mäsket! Anledningen till att alla mäskleverantörer försöker visa att dom har i lite av de ena och de andra är ju bara för att sälja mera. Typ som när man åker till mc donalds. Plus meny? extra stor dricka? vill du ha mer av något annat? Bara för att få sälja mera.



kul att du redan fundera på nästa år, själv är jag så jäkla fiske sugen!



Viva global uppvärmning!



2009-11-16 @ 20:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0