Tackelknytande

Håller på med att göra tackel till T-P, med vissa problem som man alltid blir lika galen av.

Jag och Peter diskuterande detta häromdagen, som tur var var det inte bara jag som hade detta problem ;-)
Kan ge ett exempel: Om jag te x gör ett tackel med 4 grams flöte och änvänder mig av 1 olivetti 3gr och resten hagel, om allt vore perfekt med flöte och bly, så borde det vara exakt lika på nästa flöte, förutsatt att det är samma typ och samma bärighet av flöte.
men har man på exakt lika med blyn på linan så antingen sjunker den som en gråsten eller flyter för mycket,
detta problem har jag märkt på nästan alla flötmärken man använt under åren. gäller även de nyare modellerna typ Cralusso Bubble och torpedo.

Så jag tror inte det beror på flötena man använder sig av nuförtiden, utan det är dessa Olivettin och blyhagel som inte stämmer med varandra, det är min uppfattning,
Men det är nånting som gör mig vansinnig, om man kunde göra ett tackel för att senare bara klämma på hagel och allt på de andra utan att bry sig nåmer.

Nu blir det lite tafsknytande samtidigt som friiddrottsVM går på tv, så det blir säkert lite olika längder på dem med,
Då skyller jag väl på att linans töjning är olika :-)

be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0